Màrqueting digital

1. Què és el màrqueting digital?

El màrqueting digital és l'aplicació de les estratègies de màrqueting i comercialització a través de les eines i plataformes digitals:
  • Web corporativa i E-commerce. Màrqueting digital implica posicionar-les amb paraules clau per sortir els primers a les cerques de Google, Yahoo o Bing a través d'eines SEO i SEM. Per aconseguir-ho cal tenir clar el valor que aportem als clients, allò que venem i els objectius, idees que fàcilment podem integrar amb la politica i objectius d'una ISO 9001.
  • Xarxes Socials. Implica aplicar a les estratègies de màrqueting digital plataformes com facebook, linkedin, pinterest, Google+ o Youtube. Les xarxes socials a més de ser una bona eina de comunicació, ajuda a detectar els requisits dels clients, temes importants en un certificat 
  • Correu electrònic. Cal aplicar el correu electrònic amb el màrqueting digital sense fer spam.
  • Altres, combinant canals tradicionals (com la televisió o ràdio) amb les del màrqueting digital.
Amb el màrqueting digital la comercialització canvia de paradigma gràcies a que els usuaris poden parlar fàcilment de la nostra marca i llegir l'opinió a través de ressenyes, comentaris o puntuacions d'altres clients.

Apliquem el màrqueting digital tenint en compte el màrqueting omnicanal.

2. Marketing digital vinculat al certificat ISO

Destaquem les següents vinculacions de la norma ISO 9001 amb el màrqueting digital:
  • Satisfacció dels clients, d'acord amb el punt 8.2.1. de la norma ISO 9001. La satisfacció dels clients es pot detectar a partir de les opinions i ressenyes que els clients han fet com a través d'enquestes directes que els podem fer amb eines de màrqueting digital.
  • Requisits relacionats amb el producte, especificats pels clients (7.2.1. de la norma ISO 9001, i pot implicar la dinamització de la innovació) a través de les opinions i contacte amb els clients a través de les opinions i comentaris expressats a les xarxes socials que té en compte el màrqueting digital.
  • Comunicació amb el client (7.2.3. de la norma ISO 9001) a través de qualsevol de les múltiples possibilitats que ens ofereix el màrqueting digital i les xarxes socials.
  • Seguiment i mesura dels processos (8.2.3 de la ISO 9001) a partir dels indicadors que es poden extreure de les eines de màrqueting digital. En destaquem la seva aplicació al seguiment del procés comercial i de vendes.
  • No conformitats (punt 8.3), accions correctives (punt 8.5.2) i accions preventives (punt 8.5.3. de la ISO 9001), incloses les Reclamacions de clients.
Aplicant eficaçment les eines de la ISO 9001 amb el màrqueting digital, aconseguirem que el certificat ISO tingui més valor per Direcció i l'empresa en general-

3. Com et puc ajudar amb el màrqueting digital?

  • Gestió de la pàgina web. Implica la creació de contingut, establiment d'objectius, seguiment i analítica web de cara a aconseguir que gràcies al màrqueting digital la web sigui una veritable eina per vendre més.
  • Community manager o gestió de les xarxes socials amb les que ens comuniquem amb els clients. Implica tant la definició d'objectius, estratègia, creació de continguts, seguiment i anàlisis dels resultats obtinguts.
  • E-Commerce, per la posta en marxa, implantació i seguiment d'una plataforma de formació online.
  • Exportar 2.0 Estableixi un pla d'exportació que ajudi a exportar gràcies a les eines digitals.

 

Amb més de 15 anys implantant i mantenint normes ISO, com a Enginyer i Executive MBA se treure profit de les normes ISO. Vols que en parlem? [Jordi Gabarró] (Your Picture)

Nom

Correu electrònic *

Missatge *